szerda, december 02, 2009

Ed Interjú: Harmadik rész


Ed Stevenageben, egy London melletti kisvárosban nőtt fel, és a színészetre soha sem gondolt munkaként. „Nem hiszem, hogy valaha is komolyan vettem volna, hogy ebből éljek. A barátaim házakat építenek és csempéznek. Teljesen más dolog. Soha nem voltak színész barátaim.”

Miután gyermekként drámatagozatos volt és az iskolai darabok ’körül forgott’, 16 évesen beíratkozott a nagy britanniai National Youth Theatre-be. Ekkor kezdte először komolyan venni a szakmát. „Teljesen más megvilágítást kaptam a dologról, és el kezdtem benne jól érezni magam.”

Westwick később elment a Bűnös viszonyok c. romantikus thriller nyilvános meghallgatására, amiben olyan sztárok szerepeltek, mint Jude Law, Juliette Binoche vagy Robin Wright Penn. Ekkor még fogalma sem volt, mekkora lehetőség tárul elé. „Nem értettem, csak elmentem – emlékezik vissza – és amikor részt vettem a meghallgatáson, fogalmam sem volt, kik szerepelnek a filmben.”

Megkapta Zoran, egy bosnyák bevándorló szerepét, és hirtelen a filmkészítés világában érezte magát. „A szó szoros értelmében hatalmas lehetőség volt. Rengeteget tanulhattam, ekkor kezdett érdekelni az egész munka szempontjából, és volt lehetőségem elkezdenem valahol. Azt sem tudtam, mit csinálok. Amikor forgattuk a filmet, nagyon együgyű voltam. Hirtelen mozisztárok vettek körül, és úgy voltam vele, hogy ’Óóó, bassza meg!’. De most, ha visszanézek, rájövök, milyen keveset értettem meg.”

Szerencsére olyan profik vették körül, mint Law, Binoche, Wright Penn és a rendező, Minghella (Az angol beteg). Westwick megragadta a lehetőséget mellettük, és átvett néhány dolgot karrierje érdekében. „A forgatáson tanultam egy-két dolgot a profizmusról. Jártam már olyan forgatásokon, ahol az emberek szartak mindenre, nem hallgattak a rendezőre, ha hozzájuk beszélt. Az első jelenetet 25-ször kellett felvenni, hogy a színészek csöndben maradjanak. És a Bűnös viszonyok forgatásán azt tapasztaltam, hogy mindenki csendben volt. Anthonynak nem kellett felemelnie a hangját, közös volt az érdek. Lenyűgöző légkör vett körbe, ahol jó érzés volt dolgozni.”

A film abban is segítette Westwicket, hogy találjon egy ügynököt: Michael Emptage, aki még ma is képviseli az ifjú színészt. Bár Westicket egy L.A.-i cég, az Affirmative Entertainment is leszerződtette, a színész nem érzi szükségesnek egy amerikai ügynök segítségét. „Ezen mindenki meglepődik, de úgy érzem, hogy jelenleg magam is kezelni tudom a helyzetet.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése