csütörtök, november 12, 2009

Ed Interjú: Második rész


A dolgok nem voltak rózsásak, amikor Westwick Los Angelesbe merészkedett szülőhazájából, Angliából a 2007-es Fateful miatt. Bár kapott néhány jó pontot – a Bűnös viszonyok, Az ember gyermeke c. filmekben való alakításáért – a színésznek nem állt jól a szénája, és költsön kellett kérnie ügynökétől és a menedzserétől, hogy el tudjon utazni. „Angliában alacsonyabb a ranglétra, nyilvánvaló, hiszen nem Hollywood – meséli – sok mindent kipróbáltam, de nem jött be.”

Westwicket azonnal lenyűgözte a sorozat nem mindennapi cselekménye, a szereplők anyagi helyzete, amikor a Gossip Girl forgatókönyve a keze ügyébe akadt. Eredetileg a szépfiú, Nate Archibald (Chace Crawford) szerepére jelentkezett, de Chuck jobbnak bizonyult. „Azt hiszem, amikor elmentem, azt mondták, hogy ’nem akarjuk, hogy így nézzen ki.’ – mondja vigyorogva Westwick – nyilvánvalóan nincsenek olyan kék szemeim, mint Mr. Crawfordnak. Elolvastam Chuck sorait az amerikai, majd a brit akcentusommal, és szerencsére tetszett nekik.”

A producerek azonnal ’beleszerettek’ Westwickbe, de neki adni a szerepet nem ment simán. Savage azt mondja, hogy mikor a színész elment a castingra, volt nála néhány brit és amerikai munkalap. A stúdió ragaszkodott ahhoz, hogy a csatorna ajánljon Ednek valamilyen ’tartalékszerepet’, arra az esetre, ha elutasítják őt. „De amikor elolvasta Chuck sorait, tudtuk, hogy nem kell más.”

Még akkor is, ha a karakter nem volt érett a sorozat első részében, Westwick azonnal meglátta, mihez tudna kezdeni a karakterrel. „Chuck egy szellemes karakter volt – emlékszik vissza – ellenszenves. A személyisége mégis jó benyomást keltett. Bohócként kezeltem, azt gondoltam, azt csinálok vele, amit akarok. És emlékszem, volt egy ötletem, hogyan játsszam, de nagyon sok spontán dolog jött belőlem abban a pillanatban, amikor olvastam. Például gesztusok… de ez a párbeszéd eredménye volt, ami nagyszerű.”

Westwick nagyon bízik a sorozat íróiban, akik folyton fordulatokat szőnek Chuck életébe. Mondjuk például a karakter ruhás szekrénye, ami a rajongok egyik legnépszerűbb témája. Chuck ruhái rikító nyakkendőkből, mellényekből és sálakból áll, sőt mi több, egyre jellemzőbb az öltöny is.

Mondtam a ruhatervezőnek, hogy vegyünk vissza a rétegekből. Sokszor rengeteg réteg van rajtam, és kövérít – mondja Westwick, nevetve – az egyik jelenetkor magamra néztem, rajtam volt egy póló, egy kardigán, egy kabát – hatalmas voltam. Rögtön megszólaltam, hogy ’ezek semmi szívességet nem tesznek nekem. El kell őket tüntetni – csak egy póló és kabát.’”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése