hétfő, január 04, 2010

Ed Interjú: Negyedik rész


Westwick teljesen biztos volt abban, mit akar a karrierjével. Olyan filmeket vállalt el, amelyek segítségével még jobban érdekelte a szakma. „Olyannak kell lennie, ami érdekel, aminek nagyon a részese akarok lenni, és amire azt mondhatom, hogy ’hozzá járulhattam ahhoz, hogy nagyszerű legyen.’ – magyarázza – És pont ugyanolyan fontos az, amit elutasítasz, mint amit elfogadsz.”

Westwick azt mondja, átment már pár olyan dolgon, amik nem okoztak számára örömet. Abban sem bízik, hogy élete hátralévő részében a rosszfiú Basst fogja alakítani. „Ha arról van szó, hogy azt várják tőlem, hogy egy iskolás rosszfiút játsszam el, akkor annak nem örülnék, hiszen akkor megint az eljátszott szerepet kellene alakítanom. – mondja – És ez az egész nem erről szól. Arról szól, hogy megmutassam az embereknek, hogy igen, ezt megcsináltam, de most már más dolgokra is képes vagyok, és azokat akarom kipróbálni.”

A színésznek meg lesz az esélye, hogy teljesen más szerepet játsszon Peter Webber (Hannibál ébredése) új filmjében, azaz az Üvöltő szelekben, melyben Heathcliffet alakítja. Westwick tudatában van, hogy nagy fába vágta a fejszéjét, de igyekszik azon, hogy ne eressze el magát túlságosan. „Anyám azt mondta nekem – mivel ez a kedvenc könyve – ’tudod, Laurence Olivier és Ralph Fiennes megcsinálták, és te? Szóval jól teszed, ha jó munkát végzel.’ – meséli, fejét rázva – Én meg mondtam neki, hogy ’Remek, köszönöm.’ Még el sem kezdtem, még messze van. De ez a szerep elég fontos, és az esélyem megvan, hogy kipróbáljak egy másik karaktert, ahol olyan magas a színvonal, mint Laurence Oliver és Ralph Fiennes.”

Addig is, Westwick azon törekszik, hogy ’palettáját’ még színesebbé tegye. „Nem az a fontos, hogy a főszerepet kapd meg, hanem akár egy kis szerep is elég, ha egy jó filmben, egy remek rendező mellett dolgozhatsz.” Például nem is olyan régen kedvenc sorozatához, a Kaliforgiához egy kis szerep erejéig csatlakozott. „Kértem, hogy hadd szerepelhessek bele. – emlékszik vissza – „Körülbelül három jelenetben vagyok benne.”

Westwick számára nagyon fontos, hogy változatos szerepeket játszhasson el, az sem számít, mennyi jelenete van. Talán ezért említett olyan színészeket, mint Gary Oldman, vagy Catherine Keener, arra a kérdésre, kiket csodál. Ebben a kategóriában helyet foglalni szerinte lehetőséget ad arra „hogy kifejezd magad és tényleg játssz. Itt van lehetőség az embereknek olyanokat alkotni, amire vágynak.

Tehát akkor Ed Westwicktől ne számítsunk semmi főszerepre – egyelőre. „Azt hiszem, főszereplőként is jó lennék. – mondja elragadó mosolyával – Mindennek adni akarok egy esélyt.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése