péntek, október 16, 2009

Somebody To Love


Leighton Meester nem akar egy átlagos popsztár lenni

„Mostanában sok Bette Davis-filmet néztem, például az All About Eve-et” – meséli a mosolygós Leighton. „Annyira mesés és gyönyörű. Sokban hasonlítok hozzá.”

Ez mindent elárul.

Leighton szexuális kisugárzása valóban klasszikus, de ennek a lánynak hangja is van!
A Robin Thicke-kel való közös kislemezén (Somebody to Love) egy hihetetlen popdal hallható, amely arra késztet, hogy elkezdjük rázni a fenekünket. Képzeljétek azt, hogy Bette David a legmenőbb csajos klubban találkozik Madonnával, te pedig félúton vagy…

Leighton leül az ARTISTdirect.com szerkesztőjével és Rick Florinoval szemben (Dolor szerkesztője), hogy kitárgyalják (’Somebody to love’) Leighton szerelmét, és a szex/szerelem közötti különbséget.

Próbáltad megtalálni a szexualitás és a szemérmesség közötti középutat a Somebody to Love-ben?
Leighton: Igen, és szinte megőrültem, mivel valaki azt mondta, hogy a Vogue-ra emlékeztet egy picit.(Madonna egyik száma) Ez egy nagyon szexi szám. Őszintén szólva szerintem olyan, mintha Kylie Minogue találkozna Gwen Stefani-val és még sok más, különböző dolog. (Nevet.) És tényleg Európára emlékeztet, európai hangzása van.

Az nyilvánvaló, ha halljuk a dalt. Az európai utalás már a kezdetektől benne volt a tervben?
Leighton:
Nagy hatással van rám ez a hangzás. Imádom a zenét. Nem mondanám, hogy egy ütős dal, de nagyon is szexi.

A dalok hirtelen születnek, vagy sokáig gondolkodsz a dallamokon?
Leighton: Folyamatosan gondolok a dallamokra – minden percben. Felébredtem egyszer az éjszaka közepén és fel kellett vennem őket (nevet). Mindig más dolog jut eszembe. Nagyon jól érzem magam a stúdióban. Sokat változtatok az ötleteimen, de imádom azt a munkát, ami ezzel jár. Általában miután leírom a dallamokat, minden természetessé válik. Szeretem a lírikus dalokat, de az én dalaim általában nagyon egyszerűek. Megvan a pontos módja, amikor feléneklem a dalokat. Iszom közben, ki-be futok a stúdióból és ’freestlye’-olok. A Somebody to Love akkor jött, amikor a brooklyni stúdióban voltam. Hallottam a dalt, és utána kiültem a kertbe gondolkodni. Annyira vicces, mert a szerelmet mindig összekeverem a szexszel, szóval ez a dal a küszködésemről szól. (Nevet.) Anyukám mindig azt mondja nekem, hogy nem az a lényeg, hogy ki szeret, hanem, hogy én kit szeretek. Valószínűleg azért mondja, mivel ő az anyukám és azt hiszi, mindenki szeretni fog. (Nevet.) Ez egy őrült világ. Annyira nehéz egy olyan valakit találni, aki megért téged és szeret.

Szóval, van néhány szintje a Somebody to Love-nak?
Leighton: Igen! Ez a szexualitásomról szól. Sok élményből merítettem. Imádok utazni, és folyamatosan dolgozom. Nem sok időm van a szerelemre, sok emberrel találkozom és senki sem veszi komolyan.

Hogyan jött az ötlet, hogy Robin Thicke-kel együtt dolgozz?
Leighton: Elképesztő! Ez a szám legjobb része. Meghallgatta a számot és segíteni akart. Bejött a stúdióba és énekelt egy kicsit. Aztán mondtam, hogy „ez nagyon jó. Azt akarom, hogy egy egész versszakot énekelj.” Felénekelt egy versszakot és nagyon jó lett. Annyira lelkes. Már régóta rajongója vagyok, úgyhogy nagyon szerencsésnek érzem magam.

Ha a dal benne lehetne egy filmben, mi lenne az?
Leighton: Szerintem egy ’60-as évekbeli francia, Brigette Bardot-filmet választatnék. Nagyon érzéki, és kihangsúlyozza, megragadja a férfiakhoz való unalmam.

A színjátszás és az éneklés mennyiben hasonlít egymásra?
Leighton: Teljesen két különböző dologról van szó. Nagyon vicces, mert soha nem figyeltem a filmezésnek az üzleti oldalát. Mindig jó visszajelzéseket kaptam. Száz százalékosan szabad utat kaptam a zene készítéséhez, de ez teljesen más üzlet, mint akár egy mozifilm. A munkában részt vevő emberek nem egyszerre dolgoznak, ami tök vicces. Bár ez igazából nagyon élvezhető, mert nekem is el kell kezdenem, majd belemerülhetek a zenébe. Tizenhat éves korom óta foglalkozom dalírással, de komolyan csak négy éve kezdtem ezzel foglalkozni. Sok olyan ember segített nekem, akikkel együtt dolgoztam. Említhetném a DJ-met, vagy akár Shahine Ezell-t. Ő egy producer, és a lakásában van egy stúdió. Egy este írtuk ezt a mókás dalt. A következő nap meghallgattuk és nagyon elnyerte a tetszésünket. Az éneklés viszont teljesen más, mint az éneklés. Úgy gondolom, hogy ez a két dolog (színjátszás és éneklés) kiegészíti egymást.

A Somebody to Love olyan, mintha készen állna már arra, hogy élőben is hallhassuk.
Leighton: Abszolút! És azt is várom, hogy a remixeit is meghallgassam! Imádom az ilyen fajta zenét. Imádom a kocsiban hallgatni, vagy amikor készülődöm. Ha elmennék bulizni nagyon jó lenne hallgatni egy diszkóban, mert nagyon oda illik és jól lehet rá táncolni. Színpadon fantasztikus lesz.

Honnan merítesz még ihletet?
Leighton: Imádom a némafilmeket. Bemutatja, milyen volt az élet régen, és számtalanszor magam elé képzelek egy ilyen filmet, amikor meghallom ezt a dalt, és ez az a dal, ami engem képvisel. A mozifilmek nagyon nagymértékben inspirálnak.
Tehát mondhatni, ez a dal a legszemélyesebb hangvételű munkáid közé tartozik?
Leighton: Oh, teljesen! Az emberek nem sokszor látják ezt az oldalam, és az interjúk során sem mutathatom meg ezt az énem. A zene miatt csinálom ezt az egészet, és nagyon boldoggá tesz. Megmutatja, milyen is valójában az előadó. Én nagyon hiszek ebben, és imádom. Nagyon hiszek a zenében, és ez olyan fajta dal, amit hallgatni is szeretek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése