kedd, szeptember 08, 2009

Wonderland Magazine


A Gossip Girl szépfiúja, Chace Crawford bizonyít a Twelve-ben és hamarosan a Footloose-ban szerepel. Marshall Heymannel beszélget, milyen ezt Hollywoodban teljesíteni.

Amikor egy olyan színész, mint Chace Crawford leveszi a baseball sapkáját és elhúz egy széket a Belmont Loungbeban, ami egy viszonylag visszafogott Hollywood-i ’búvóhely’ Los Angeles belvárosában, lehetetlen nem elveszni a szemeiben. Annyira izzanak és annyira áthatóan ’jég’kék szemei vannak, hogy egy saját helyet érdemelne a színpalettán. Annyira, hogy a Twelve forgatásán (Crawford következő mozifilmje, és az első, amióta a GG nemzetközi jelenséggé vált), kollégája, 50 Cent azzal viccelődött, hogy Crawfordnak „égkék szemei” vannak.

„Nem mondom, hogy zavar” – mondja Crawford a fiús vonásaira, amibe most már beletartozik a jellegzetes sűrű szemöldök. „Bár anyukámnak kell megköszönnöm. Gyönyörű asszony. Jó géneket örököltem tőle.”

Ezen a nyáron Crawford jó génjei eljuttatta őt a People magazin 2009-es legszexisebb agglegényeinek listájának élére. Nem rossz egy olyan valakinek, aki otthagyta az egyetemet pár évvel ezelőtt és azzal kereste a pénzét, hogy kocsikat mosott a tengerpart melletti Geoffrey étterem közelében, Malibuban.

Crawford, aki júliusban múlt el huszonnégy, Dallas mellett nőtt fel, egy bőrgyógyász és egy tanárnő fia (Húga, Candice most diplomázott). Amikor Chace először összetalálkozott a színészkedéssel, beleillett a High School Musical-be vagy a Glee nevezetű sorozatba. A középiskolában Crawford futballjátékos volt, még akkor is, ha állítása szerint imádta a művészetet és a festészetet. Az utolsó év alatt viszont a drámatanárnője elhívta egy meghallgatásra, hogy szerepeljen a „The Boyfriend” c. darabban.

„Elénekeltem a nemzeti himnuszt” – emlékszik vissza Crawford. Megkapta a szerepet. „Jó kis szerep volt, de nem ébresztett fel bennem semmit.”

Középiskola után a Pepperdine-re ment, egy kisebb főiskolára Malibuba. Egy évvel később otthagyta az iskolát, hogy egy kis lélekkutatást végezzen. „Eléggé össze voltam zavarodva és fogalmam sem volt, mihez kezdjek” – magyarázza Crawford. „Úgy tűnt, mindenki tudta, mi akar lenni, ami tök gáz. Szóval kiíratkoztam.”

Ez idő alatt – amikor autókat mosott – meggyőzte egy barátja, hogy találkozzon pár reklámügynökkel. „Nem jöttem rá, mennyit kereshetek egy kis reklámmal. Dallasban keveset foglalkoztam a modellkedéssel. Találkoztam vele és megkérdezte, hogy tudok-e improvizálni. Én meg visszakérdeztem, hogy mi az az improvizálás?

Végül Crawford felkapta a Hollywood-i „szótárat” és elkezdett meghallgatásokra járni. „Olyan valakit kerestem, aki hisz bennem, ez jelentette az első nagy lépést” – meséli az üzlet kezdetét. „Aztán jó visszajelzéseket kaptam.”

2005-ben kapott egy szerepet a „The Covenant” c. filmben. Ez jó kezdetet jelentett az olyan tinisztárok számára, mint Sebastian Stan, aki jelenleg Leighton Meester-rel él párkapcsolatban, vagy mint Taylor Kitsch, aki a Friday Night Lights-ban szerepelt. Mind olyan filmek, amit Crawford különösen akart, mivel Taxas a szülővárosa és szenvedélye a foci. „Még most is a legjobb barátok vagyunk” – meséli.

A semmi helyett Crawford a Gossip Girlön kezdett el dolgozni. Nate Archibaldot alakítja, aki folyamatosan a két főszereplő között ragad (Meester és Blake Lively), a többi nőt nem is említve. A sorozat eléggé pikáns, beleértve Nate kapcsolatát egy idős nővel. (második évad)

„Az emberek meg szokták kérdezni, hogy bűnösnek érzem-e magam, hogy a sorozat hatással van a tinikre” – meséli Crawford, válaszolva a saját kérdésére. „Figyelj, színészek vagyunk. Nem vagyok szakértő a gyereknevelésben.

Crawford addig is gyorsan dolgozik, hogy visszatérhessen a nagyképernyőre. Először is a Twelve-ben szerepel Joel Schumacher rendezésével (Nick McDonnell regénye alapján) Van pár dolog, amiben hasonlít a Gossip Girl-höz: egy Manhattan-i magániskolában zajlanak az események. A filmben Crawford White Mike-ot játssza, egy drogdílert, aki egy új drogot, a Twelvet-t árusítja. „Ez teljesen más” – magyarázza Crawford. „A film viccesebb és sötétebb, mint egy televíziós műsor. Leadtam pár kilót és a hajam is zsírós volt.”

Crawfordot a Footloose-ra is leszerződtették, aminek eredeti 1984-es verziójában Kevin Bacon játszotta a főszerepet. Jövő tavasszal kezdődnek a forgatások. Először Zac Efron kilépett, majd Crawfordot gyorsan beválogatták, és a Hollywood-i pletykagyár el is indult, ráadásul a filmstúdió megkérdezte Kevin lányát, mit gondol Crawfordról és ő izgalommal adott választ. Hónapokat, hónapokat és hónapokat kell várnunk, hogy rájöjjünk, Crawford tud-e táncolni vagy énekelni.

„Istenem, remélem” – mondja egy széles mosollyal. „A srác önmagában nem csak táncos. De egész életemben sportoltam. Van egyensúlyom és agilitásom. Próbálom megtalálni a ritmust és csiszolnom kell rajta.” (Amikor a Footloose meghallhatásán vett részt, a himnusz helyett a Footloose zenéjét énekelte zongorakísérettel.) Amikor először kezdett profin színészkedni, az anyja erősködött, hogy vegyen táncórákat. „Ott voltam és egyszerűen besétáltam” – meséli Crawford. „Most nem is lehetne boldogabb [hogy táncolni tanulok.]” Az éneklést illetően „egy megrögzött kocsiban éneklő vagyok” – árulja el Crawford. „Szoktam kareokezni járni, eléggé versenyképesek vagyunk.” Az ő kedvence Elton John és a Patience c. szám a Guns N’ Roses-től.

A magánéletét illetően Crawford azt állítja, szingli. Míg a sorozat szereplőgárdája egymással randizik, Josh Schwartz azt akarja, hogy Crawford „maradjon ki ebből.” „New York-ban forgatunk és úgy fogjuk fel, mintha a játszóterünk lenne, olyan őrült dolgokat csinálunk, aminek a részévé kell válnunk. Van egy részem, ami akarja ezt – meséli Crawford – de örülök, hogy jelenleg agglegény vagyok. Az idő passzol, hogy egyelőre még egyedül legyek.”

Nemrég költözött ki Chelsea-ből, ahol Ed Westwickkel lakott egy lakásban, és költözött be saját legénylakásába. „Vége a testvéri időszaknak. Most múltam huszonnégy. Szükségem van egy saját lakásra” – meséli. Olyan pletykák is keringtek, miszerint Westwick/Crawford otthonában nagy volt a rendetlenség és a lárma. „Nem tudom, hogy valaki miért akar a lakásunk helyzetéről olvasgatni. Eléggé felbosszant – mondja – teljesen makulátlan volt. Megrögzött vagyok a tisztaságot illetően. Kétszer egy hónapban feljárt egy takarítónő. Néha-néha tartottunk egy kis bulit, de ennyi az egész.”

Ennek ellenére például a People magazin címlapja még mindig meghökkenti Crawfordot, hogy az embereket érdekli az élete. Néha zavarba jön, hogy a barátai fölé ’emelkedett’, akik szintén színészek szerettek volna lenni.

„Talán előnyömre válik, hogy értek az emberekhez. Ez önmagában egy játék. Rengeteg lehetőséget nyújt és sok ajtót kinyit – meséli égkék szemeit csillogtatva – bár bevallom, hogy fogalmam sincs, mi a fenét is csinálok egyáltalán.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése